Korzystamy z plików cookie. Pozostając na stronie wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie.
OK

IC102 - kontroler dostępu IP dwu-przejściowy z interfejsem Wiegand

IC102

Nowy

Każde z kontrolowanych przejść obsługiwane jest przez czytnik lub zamek kodowy oraz przycisk wyjścia. Najważniejsze cechy:

  • Darmowe oprogramowanie;
  • praca jako system kontroli dostępu i/lub system rejestracji czasu pracy;
  • Praca offline lub online (połączenie z serwerem);
  • Interfejs Wiegand – możliwość podłączenia dwóch czytników / zamków kodowych

Więcej

639,60 zł

- +

Producent Sebury

 
Więcej informacji
  • Możliwość pracy jako system kontroli dostępu – rejestracja godzin wejścia i wyjścia poszczególnych użytkowników wraz z archiwizacją zdjęć, zapis w pamięci urządzenia wszystkich wydarzeń związanych z KD (np. próba wejścia przy pomocy nieaktywnej karty)
  • Możliwość pracy jako system rejestracji czasu pracy wraz z wyliczaniem przepracowanych godzin w okresie rozliczeniowym i wysokości wynagrodzenia za dany okres, rejestracja wchodzących i wychodzących wraz z archiwizacją zdjęć
  • Darmowe oprogramowanie do kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy
  • Kontroler dwu-przejściowy
  • Możliwość podłączenia ośmiu czytników kart / zamków kodowych i czterech przycisków wyjścia
  • Pojemność pamięci w trybie offline 20 000 użytkowników i 100 000 zdarzeń
  • Tryby otwierania drzwi: karta, PIN, PIN+karta, wiele kart
  • Protokół komunikacyjny: TCP/IP 10M/100M
  • Współpraca z bazami danych: Access / SQL
  • Interfejs komunikacji z czytnikami: Wiegand 26, 34
  • Format kodu PIN: 4 lub 8 bitów
  • Czas otwierania drzwi: 1 -600 sekund (możliwość konfiguracji)
  • Maksymalna liczba kontrolerów TCP/IP w obrębie jednego systemu: brak limitu
  • Maksymalna odległość pomiędzy kontrolerem TCP/IP a podłączonym do niego czytnikiem: 100m
  • Temperatura pracy: od -40℃ do 60℃
  • Wilgotność pracy: 0-95 % RH
  • Zasilanie 12V DC, 4A
 
Pobierz

Instrukcja obsługi IC-102

Instrukcja obsługi i konfiguracji kontrolerów dostępu IP IC-102 i IC-104

Pobierz (1.5M)
 
Zastosowanie

System kontroli dostępu staje się standardowym wyposażeniem każdego nowo budowanego obiektu, bez względu na jego przeznaczenie. Systemy kontroli dostępu instalowane są w hotelach, budynkach użyteczności publicznej, szkołach / uczelniach wyższych czy biurowcach. Produkty z portfolio Sebury mogą realizować praktycznie dowolne rozwiązanie systemów kontroli dostępu.

Praca autonomiczna

Rozwiązanie autonomiczne stosowane jest w sytuacjach, gdy istotne jest aby dostęp do pomieszczeń miały tylko upoważnione osoby, ale nie wymagane są analiza i nadzór (np. godziny wejść poszczególnych osób) oraz zdalna kontrola nad systemem.

Najpopularniejsze zastosowania dla tego typu konfiguracji to m.in.

  • Kontrola dostępu do pokoju nauczycielskiego w szkole
  • Kontrola dostępu do magazynów w sklepach i galeriach handlowych
  • Kontrola dostępu do pomieszczeń technicznych
  • Kontrola dostępu w małych i średnich firmach
  • Kontrola dostępu w małych blokach, śmietnikach, itd.

Kontrola dostępu sebury praca autonomiczna schemat

Powyższy schemat prezentuje czytnik kart z zamkiem kodowym z serii Superb wyposażony w kontroler dostępu, skonfigurowany do pracy autonomicznej. Do urządzenia podpięto dzwonek zewnętrzny, przycisk wyjścia i zamek elektromagnetyczny. Dostęp do pomieszczenia możliwy jest przez wpisanie kodu PIN lub przyłożenie karty / breloka do czytnika. Możliwe jest również skonfigurowanie kontrolera w taki sposób, aby dostęp udzielony był po odczytaniu kilku kart lub po przyłożeniu karty i wpisaniu kodu PIN. W roli kontrolera dostępu pracującego autonomicznie często stosowany jest również czytnik linii papilarnych.

Produkty Sebury dzielą się na trzy grupy:

  • pracujące autonomicznie – urządzenia wyposażone w kontrolery dostępu i przekaźniki umożliwiające otwieranie drzwi
  • pracujące autonomicznie i grupowo – wyposażone w wewnętrzny kontroler dostępu z możliwością współpracy z zewnętrznymi kontrolerami
  • Pracujące wyłącznie grupowo – wymagają zastosowania zewnętrznego kontrolera dostępu.

Funkcje dodatkowe

Urządzenia pracujące autonomicznie mogą współpracować z dodatkowymi czytnikami kart / zamkami elektronicznymi. Czytniki pracujące w parach mają kilka możliwych trybów pracy:

  • Czytnik wejściowy i wyjściowy – po obu stronach przejścia umieszczone są czytniki, aby wejść i wyjść należy odczytać kartę lub wpisać kod.Czytniki mają wspólne zasilanie i obsługują jeden zamek
  • Funkcja antipassback – funkcja uniemożliwiająca wyjście jeżeli wcześniej nie było legalnego wejścia. Stosowana np. na parkingach, uniemożliwiająca wyjechanie bez dokonania płatności
  • Śluza (interlock) – dwa czytniki obsługują dwa przejścia. Otworzenie jednych drzwi możliwe jest jedynie gdy drugie drzwi są zamknięte.

Kontrola dostępu sebury praca autonomiczna interlock

Wszystkie produkty Sebury wyposażone są w zabezpieczenia przed próbami nielegalnego otworzenia przejścia przez przecięcie kabli, przyłożenie magnesu czy zwarcie.
W sytuacjach, w których kontrolery dostępu narażone są na ryzyko wandalizmu, zastosować można zewnętrzny kontroler dostępu z połączonym z nim czytnikiem kart / zamkiem elektronicznym. Kontroler, w którym zapisane są prawa dostępu, umieszczony jest po wewnętrznej stronie drzwi dzięki czemu nie możliwe jest jego uszkodzenie.

Zamki szyfrowe i czytniki kart pracujące autonomicznie programowane są przy pomocy kart administratora i klawiatury. Przykładowo dodanie użytkowników odbywa się poprzez wczytanie ich kart poprzedzone odczytaniem karty administratora.

Instalacje autonomiczne (bez kontrolera dostępu TCP/IP lub serwera nadzorującego pracę systemu) są atrakcyjne cenowo i łatwe w wykonaniu. Ich ograniczeniem jest brak możliwości programowania wielu urządzeń pracujących w obrębie systemu (np. jednoczesne odebranie uprawnień otwierania wszystkich drzwi w budynku danemu użytkownikowi) oraz brak zapisu danych dotyczących otworzenia drzwi.

Praca grupowa

W tym przypadku system kontroli dostępu zarządzany jest przez kontroler dostępu IP, który stanowi swojego rodzaju "mózg" systemu. Cała logika, uprawnienia dostępu, informacje o użytkownikach zapisane są w pamięci kontrolera. Programowanie kontrolera odbywa się przez darmowe oprogramowanie udostępnione przez producenta. Kontrola dostępu oparta o pracę grupową stosowana jest w:

  • hotelach,
  • biurowcach,
  • budynkach użyteczności publicznej (np. urzędy),
  • szkołach i uczelniach wyższych,
  • na dworcach i lotniskach

W grupowym (sieciowym) trybie pracy czytniki kart, zamki kodowe i czytniki linii papilarnych współpracują z z kontrolerem dostępu TCP/IP. Praca w trybie sieciowym pozwala na budowę dużych instalacji kontroli dostępu, składających się nawet z kilku tysięcy czytników / zamków kodowych. Dzięki zastosowaniu techniki TCP/IP możliwe jest zdalne programowanie urządzeń, dodawanie i odbieranie praw dostępu poszczególnym użytkownikom, ustalanie harmonogramów czy rejestracja czasu pracy. 

Oprogramowanie systemu kontroli dostępu składa się z modułów, które mogą być instalowane i konfigurowane zgodnie z potrzebami użytkownika. Najważaniejsze moduły oprogramowania to:

Moduł kontroli dostępu umożliwia konfigurację systemu, zarządzanie użytkownikami, przyznawaniem im praw dostępu i zbieranie danych o pracy systemu. Program pracuje w środowisku Windows w oparciu o bazę danych SQL / Access. Po skonfigurowaniu, kontrolery dostępu mogą pracować w trybie online – przesyłając na bieżąco dane do bazy danych programu lub w trybie offline – bez jednostki centralnej w postaci komputera / serwera.

Moduł Rejestracji Czasu Pracy umożliwia rejestrację i rozliczanie czasu pracy. Rejestracja godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy dokonywana jest w sposób elektroniczny – przez przyłożenie karty zbliżeniowej, wpisanie kodu PIN lub odczytanie linii papilarnych. Na podstawie zebranych danych program dokonuje analizy obecności oraz wyliczenia przepracowanego czasu z uwzględnieniem nadgodzin, pracy w godzinach nocnych, urlopów, delegacji i nieobecności. Dodatkowo, moduł umożliwia rejestrację obecności pracowników na spotkaniach wraz z czasem ich przybycia i ewentualnymi spóźnieniami.

Moduł Rejestracji Czasu Pracy Wartowników pozwala na zdefiniowanie tras patroli wraz z godzinami, w których wartownik powinien pojawić się w punktach kontrolnych. Program pozwala na definicję różnych tras patroli dla różnych wartowników, rożnych dni tygodnia a nawet pór roku. Na podstawie zebranych danych program dokonuje analizy pracy wartowników, pokazując ich obecność, nieobecność i spóźnienia.

Oprócz opisanych powyżej funkcjonalności oprogramowanie oferuje znacznie szerszą gamę możliwości, m.in. obsługę posiłków w stołówce, konfigurację zaawansowanych funkcji kontroli dostępu (anti-passback, interlock), konfigurację profili czasowych oraz wiele, wiele innych.

Akcesoria

2 Innych produktów w tej kategorii

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Porównaj 0