Korzystamy z plików cookie. Pozostając na stronie wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie.
OK

Czytnik kart (13,56 MHz Mifare) i zamek kodowy z interfejsem Wiegand - Sebury STR-MS

STR-MS

Nowy

Najważniejsze cechy:

  • Odczyt kart Mifare (13,56 MHz) i/lub kodu PIN
  • Klawiatura dotykowa
  • Wodoodporna aluminiowa obudowa o poziomie szczelności IP65
  • Praca grupowa - z zewnętrznym kontrolerem dostępu
  • Interfejs Wiegand 26-37 (możliwość konfiguracji)

Więcej

441,57 zł

- +

Producent Sebury

 
Więcej informacji

Urządzenie może pracować w grupie – jako czytnik podłączony do zewnętrznego kontrolera (np. TCP/IP)

Drzwi mogą być otwierane na cztery sposoby: przyłożenie karty, wpisanie kodu PIN, przyłożenie karty i wpisanie kodu PIN lub przyłożenie kilku kart (np. pracownika i jego przełożonego).

Kontroler dostępu wyposażony jest w czujkę ruchu. Umożliwia to włączanie podświetlania klawiatury jedynie w przypadku gdy ktoś zbliża się do czytnika.

Urządzenie wyposażone jest w przycisk dzwonka. Goście niemających karty lub nieznających kodu PIN mogą zadzwonić na recepcję i poprosić o otworzenie drzwi.

Czytnik kart zastosowany w STR-MS może obsługiwać karty Mifare. Format danych wyjściowych może być konfigurowany w zakresie 26 – 37 bitów.

Obudowa urządzenia wykonana jest z aluminium. Jest w pełni odporna na działanie wody i na uszkodzenia mechaniczne (IP65). Urządzenie może pracować zarówno na zewnątrz budynków jak i w pomieszczeniach.

Dane techniczne:

Więcej informacji na stronie producenta: Sebury STR-MS

 
Karta produktu
Wodoodporność Tak
Czytnik Mifare (13,56 MHz)
Wandalo-odporność Tak
Tryb pracy Praca grupowa
Obudowa Metalowa
Typ urządzenia Zamek kodowy z czytnikiem kart
Seria Seria Superb
 
Pobierz

Instrukcja obsługi STW/SKW

Instrukcja konfiguracji i obsługi czytników kart i zamków kodowych STW, STR, SKW, SKR (Mifare / EM&HID)

Pobierz (1.7M)
 
Zastosowanie

System kontroli dostępu staje się standardowym wyposażeniem każdego nowo budowanego obiektu, bez względu na jego przeznaczenie. Systemy kontroli dostępu instalowane są w hotelach, budynkach użyteczności publicznej, szkołach / uczelniach wyższych czy biurowcach. Produkty z portfolio Sebury mogą realizować praktycznie dowolne rozwiązanie systemów kontroli dostępu.

Praca autonomiczna

Rozwiązanie autonomiczne stosowane jest w sytuacjach, gdy istotne jest aby dostęp do pomieszczeń miały tylko upoważnione osoby, ale nie wymagane są analiza i nadzór (np. godziny wejść poszczególnych osób) oraz zdalna kontrola nad systemem.

Najpopularniejsze zastosowania dla tego typu konfiguracji to m.in.

  • Kontrola dostępu do pokoju nauczycielskiego w szkole
  • Kontrola dostępu do magazynów w sklepach i galeriach handlowych
  • Kontrola dostępu do pomieszczeń technicznych
  • Kontrola dostępu w małych i średnich firmach
  • Kontrola dostępu w małych blokach, śmietnikach, itd.

Kontrola dostępu sebury praca autonomiczna schemat

Powyższy schemat prezentuje czytnik kart z zamkiem kodowym z serii Superb wyposażony w kontroler dostępu, skonfigurowany do pracy autonomicznej. Do urządzenia podpięto dzwonek zewnętrzny, przycisk wyjścia i zamek elektromagnetyczny. Dostęp do pomieszczenia możliwy jest przez wpisanie kodu PIN lub przyłożenie karty / breloka do czytnika. Możliwe jest również skonfigurowanie kontrolera w taki sposób, aby dostęp udzielony był po odczytaniu kilku kart lub po przyłożeniu karty i wpisaniu kodu PIN. W roli kontrolera dostępu pracującego autonomicznie często stosowany jest również czytnik linii papilarnych.

Produkty Sebury dzielą się na trzy grupy:

  • pracujące autonomicznie – urządzenia wyposażone w kontrolery dostępu i przekaźniki umożliwiające otwieranie drzwi
  • pracujące autonomicznie i grupowo – wyposażone w wewnętrzny kontroler dostępu z możliwością współpracy z zewnętrznymi kontrolerami
  • Pracujące wyłącznie grupowo – wymagają zastosowania zewnętrznego kontrolera dostępu.

Funkcje dodatkowe

Urządzenia pracujące autonomicznie mogą współpracować z dodatkowymi czytnikami kart / zamkami elektronicznymi. Czytniki pracujące w parach mają kilka możliwych trybów pracy:

  • Czytnik wejściowy i wyjściowy – po obu stronach przejścia umieszczone są czytniki, aby wejść i wyjść należy odczytać kartę lub wpisać kod.Czytniki mają wspólne zasilanie i obsługują jeden zamek
  • Funkcja antipassback – funkcja uniemożliwiająca wyjście jeżeli wcześniej nie było legalnego wejścia. Stosowana np. na parkingach, uniemożliwiająca wyjechanie bez dokonania płatności
  • Śluza (interlock) – dwa czytniki obsługują dwa przejścia. Otworzenie jednych drzwi możliwe jest jedynie gdy drugie drzwi są zamknięte.

Kontrola dostępu sebury praca autonomiczna interlock

Wszystkie produkty Sebury wyposażone są w zabezpieczenia przed próbami nielegalnego otworzenia przejścia przez przecięcie kabli, przyłożenie magnesu czy zwarcie.
W sytuacjach, w których kontrolery dostępu narażone są na ryzyko wandalizmu, zastosować można zewnętrzny kontroler dostępu z połączonym z nim czytnikiem kart / zamkiem elektronicznym. Kontroler, w którym zapisane są prawa dostępu, umieszczony jest po wewnętrznej stronie drzwi dzięki czemu nie możliwe jest jego uszkodzenie.

Zamki szyfrowe i czytniki kart pracujące autonomicznie programowane są przy pomocy kart administratora i klawiatury. Przykładowo dodanie użytkowników odbywa się poprzez wczytanie ich kart poprzedzone odczytaniem karty administratora.

Instalacje autonomiczne (bez kontrolera dostępu TCP/IP lub serwera nadzorującego pracę systemu) są atrakcyjne cenowo i łatwe w wykonaniu. Ich ograniczeniem jest brak możliwości programowania wielu urządzeń pracujących w obrębie systemu (np. jednoczesne odebranie uprawnień otwierania wszystkich drzwi w budynku danemu użytkownikowi) oraz brak zapisu danych dotyczących otworzenia drzwi.

Praca grupowa

W tym przypadku system kontroli dostępu zarządzany jest przez kontroler dostępu IP, który stanowi swojego rodzaju "mózg" systemu. Cała logika, uprawnienia dostępu, informacje o użytkownikach zapisane są w pamięci kontrolera. Programowanie kontrolera odbywa się przez darmowe oprogramowanie udostępnione przez producenta. Kontrola dostępu oparta o pracę grupową stosowana jest w:

  • hotelach,
  • biurowcach,
  • budynkach użyteczności publicznej (np. urzędy),
  • szkołach i uczelniach wyższych,
  • na dworcach i lotniskach

W grupowym (sieciowym) trybie pracy czytniki kart, zamki kodowe i czytniki linii papilarnych współpracują z z kontrolerem dostępu TCP/IP. Praca w trybie sieciowym pozwala na budowę dużych instalacji kontroli dostępu, składających się nawet z kilku tysięcy czytników / zamków kodowych. Dzięki zastosowaniu techniki TCP/IP możliwe jest zdalne programowanie urządzeń, dodawanie i odbieranie praw dostępu poszczególnym użytkownikom, ustalanie harmonogramów czy rejestracja czasu pracy. 

Oprogramowanie systemu kontroli dostępu składa się z modułów, które mogą być instalowane i konfigurowane zgodnie z potrzebami użytkownika. Najważaniejsze moduły oprogramowania to:

Moduł kontroli dostępu umożliwia konfigurację systemu, zarządzanie użytkownikami, przyznawaniem im praw dostępu i zbieranie danych o pracy systemu. Program pracuje w środowisku Windows w oparciu o bazę danych SQL / Access. Po skonfigurowaniu, kontrolery dostępu mogą pracować w trybie online – przesyłając na bieżąco dane do bazy danych programu lub w trybie offline – bez jednostki centralnej w postaci komputera / serwera.

Moduł Rejestracji Czasu Pracy umożliwia rejestrację i rozliczanie czasu pracy. Rejestracja godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy dokonywana jest w sposób elektroniczny – przez przyłożenie karty zbliżeniowej, wpisanie kodu PIN lub odczytanie linii papilarnych. Na podstawie zebranych danych program dokonuje analizy obecności oraz wyliczenia przepracowanego czasu z uwzględnieniem nadgodzin, pracy w godzinach nocnych, urlopów, delegacji i nieobecności. Dodatkowo, moduł umożliwia rejestrację obecności pracowników na spotkaniach wraz z czasem ich przybycia i ewentualnymi spóźnieniami.

Moduł Rejestracji Czasu Pracy Wartowników pozwala na zdefiniowanie tras patroli wraz z godzinami, w których wartownik powinien pojawić się w punktach kontrolnych. Program pozwala na definicję różnych tras patroli dla różnych wartowników, rożnych dni tygodnia a nawet pór roku. Na podstawie zebranych danych program dokonuje analizy pracy wartowników, pokazując ich obecność, nieobecność i spóźnienia.

Oprócz opisanych powyżej funkcjonalności oprogramowanie oferuje znacznie szerszą gamę możliwości, m.in. obsługę posiłków w stołówce, konfigurację zaawansowanych funkcji kontroli dostępu (anti-passback, interlock), konfigurację profili czasowych oraz wiele, wiele innych.

Akcesoria

27 Innych produktów w tej kategorii

Porównaj 0